Rozkład dnia
6.00 - 8.00
Schodzenie się dzieci w klasie. Różnorodne zabawy wynikające z indywidualnych potrzeb i aktywności – wspieranie i wzbogacanie indywidualnych zainteresowań dzieci. Przygotowanie do zajęć pomocy dydaktycznych.
Kontakty indywidualne. Zabawy dowolne zgodne z potrzebami i zainteresowaniami dzieci.
8.00 - 8.30
Sprzątanie po skończonej zabawie,czynności samoobsługowe.
Zabawy ruchowe (zestawy ćwiczeń porannych), czynności higieniczne, przygotowanie do śniadania.
8.30 - 9.00
Śniadanie
9.00 - 10.00
Sytuacje edukacyjno-wychowawcze organizowane przez nauczycielkę wyzwalające twórczą postawę i ekspresję dzieci, w sali i ogrodzie – tworzenie warunków do nabywania umiejętności poprzez działanie, organizowanie działań podtrzymujących i rozwijających umiejętności, zainteresowania i zdolności dzieci, wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności. Spacery, wycieczki, sytuacje okolicznościowe.
10.00 - 11.15
Ubieranie się przed wyjściem do ogrodu. Zabawy w ogrodzie (gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe,obserwacje przyrodnicze,
prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze).
11.15 - 11.30
Powrót do przedszkola, czynności samoobsługowe związane z przygotowaniem do obiadu.
11.30 - 12.00
Obiad
12.00 - 14.00
Grupa I - leżakowanie
12.00 - 14.15
Grupa II, III, IV i V:
- słuchanie literatury dziecięcej
- odpoczynek przy muzyce klasycznej i relaksacyjnej
- ćwiczenia utrwalające zajęcia edukacyjne
- praca kompensacyjno-wyrównawcza i stymulująca rozwój dzieci (indywidualnie lub grupowo)
- zabawy spontaniczne z inicjatywy dzieci, gry i zabawy ruchowe, zabawy sportowe w sali i w ogrodzie.
14.15 - 14.30
Czynności higieniczne i samoobsługowe, prace porządkowe w sali, przygotowanie do posiłku.
14.30 - 15.00
Podwieczorek
15.00 - 17.00
Zabawy inspirowane przez dzieci, wynikające z własnej aktywności i inicjatywy, wspieranie i wzbogacanie indywidualnego rozwoju dziecka, zabawy ruchowe, dowolne, rozchodzenie się dzieci.