Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Projekty / Innowacje

Innowacje realizowane w roku szkolnym 2024/2025

Innowacja pedagogiczna "Przedszkolak w krainie liter"

Innowacja została opracowana przez nauczycielki: mgr Annę Szaszkiewicz i mgr Patrycję Ciesielską i będzie realizowana w Grupie II od października 2024 r. do maja 2025 r.

Głównym celem działań innowacyjnych jest wprowadzenie dziecka w świat liter, bazując na „Odimiennej Metodzie Nauki Czytania” dr Ireny Majchrzak.  Przedszkolaki poznają zapis swojego imienia a także imion koleżanek i kolegów z grupy. Następnie odkrywają poszczególne litery: ze swojego imienia, imion innych dzieci, a w końcu cały alfabet. Później wkraczają w etap „Nazywania świata”, w którym poznają zapis słów kreujących ich najbliższą rzeczywistość.

W innowacji założono także rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci m.in. poprzez organizowanie spotkań czytelniczych, przeprowadzenie akcji czytelniczej „Wędrująca książka” oraz obchody wybranych dni nietypowych związanych z literaturą.

W efekcie podejmowanych działań dzieci rozwiną percepcję wzrokową, umiejętność koncentracji i skupienia uwagi oraz wzmocnią więzi emocjonalne z rówieśnikami oraz umiejętność współpracy.

Innowacja pedagogiczna "Skuteczne Zdziwienie - wyzwalająca myślenie, nauka czytania i pisania"

W tym roku szkolnym w naszym przedszkolu kontynuujemy innowacyjny projekt nauki czytania „Skuteczne zdziwienie. Wyzwalamy myślenie” opracowany przez prof. Uniwersytetu Łódzkiego Monikę Wiśniewską-Kin, we współpracy z mgr Weroniką Kisiel. Metoda ta wykorzystuje naturalny potencjał dziecka w wieku przedszkolnym, które uczy się przez mówienie, konstruowanie, ruch oraz przy użyciu zmysłów i emocji. Daje możliwość zaspokojenia ciekawości i chęci eksplorowania świata. Dzieci konstruują swoją wiedzę na temat liter i dźwięków, rozpoznają związki pomiędzy dźwiękiem głoski, a obrazem wizualnym litery.

Innowacja będzie realizowana w grupie III, IV i V przez nauczycielki: mgr Anetę Gajdę, mgr Ewelinę Bildziukiewicz, mgr Małgorzatę Kotlicką, mgr Marzenę Mikołajczyk.

Projekty edukacyjne realizowane w roku szkolnym 2024/2025 w poszczególnych grupach

Grupa I Motylki

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Szlachetnie i zdrowo z małpką Iwoną"

Czas trwania projektu: wrzesień/październik 2024 do czerwca 2025.

Cele projektu: kształtowanie postaw szlachetności; kształtowanie postaw dbałości o zdrowie, rozbudzanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie – podstawowy kierunek polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025; rozwijanie postaw odpowiedzialności za środowisko naturalne; rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej – podstawowy kierunek polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025; nauka udzielania pierwszej pomocy – podstawowy kierunek polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025; integracja grupy przedszkolnej.

Opis projektu: Postacią przewodnią projektu jest małpka Iwona, która jest strażniczką szlachetnych zachowań, przestrzegania zasad zdrowego żywienia oraz dbania o przyrodę. W poszczególne dni będzie tłumaczyła, jak być grzecznym, jak żyć zdrowo, jak żyć w zgodzie z naturą.

Projekt składa się z pięciu modułów tematycznych: I Moduł SZLACHETNOŚĆ, II Moduł ZDROWIE, III Moduł PRZYRODA, IV Moduł SPRAWNOŚĆ FIZYCZNA, V Moduł PIERWSZA POMOC

Ogólnopolski Projekt "Zabawa sztuką"

Czas trwania projektu: wrzesień 2024 - maj 2025

Cele projektu: tworzenie warunków do twórczej aktywności dzieci w procesie zabawy; wprowadzenie dzieci w świat sztuki; zapoznanie z wybranymi dziełami i ich twórcami; rozwijanie poczucia estetyki i wrażliwości na piękno; zapoznanie z różnorodnymi technikami plastycznymi; kształtowanie orientacji przestrzennej; rozwijanie zainteresowań światem przyrody poprzez wykorzystywanie dzieł sztuki, doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych.

Zadania projektowe:

1. „Freblowskie przeplatanki" - przeplatanka, nazywana również wyplatanką, to jedna z technik prac twórczych. Aktywność polega na tworzeniu kompozycji z kolorowych pasków, które przeplatane są przez sztywną podkładkę.

2. „Ulepione z gliny” - lepienie z gliny wspiera postawę twórczą, to kolejna z freblowskich technik. Okazja do wyrażania emocji, uczuć. Przyczynia się do kształtowania umiejętności przekształcania, wspiera umiejętności w obrębie edukacji matematycznej.

3. „Laboratorium koloru” - eksperymentowanie z barwą, odkrywanie odcieni, tworzenie własnych dzieł poprzez eksperyment plastyczny.

4. „Słodka abstrakcja” - bita śmietana i barwniki spożywcze to połączenie, które może posłużyć jako płótno i farby. To dobra inspiracja do poznania dzieł abstrakcyjnych.

5. „Collage”- przybliżenie techniki artystycznej polegającej na formowaniu kompozycji z różnych materiałów i tworzyw, takich jak gazety, tkaniny, fotografie czy drobne przedmioty codziennego użytku.

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Poznajemy Świat Emocji"

Czas trwania projektu: wrzesień/październik 2024 - maj 2025

Cele projektu: Podniesienie Świadomości Emocjonalnej; Zrozumienie i Rozpoznawanie Emocji; Wyrażanie Emocji; Rozwój Umiejętności Społecznych; Wzmacnianie Zdrowia Psychicznego; Integracja Zajęć Edukacyjnych.

Grupa II Truskawki

Projekt Edukacyjny "Witaminki"

Organizatorem projektu jest wydawnictwo Bliżej Przedszkola, będzie realizowany od września 2024 r. do czerwca 2025 r. W ramach realizacji projektu będziemy poznawać wybrane warzywa i podejmować różnorodne aktywności promujące zdrowe nawyki żywieniowe. Projekt ma na celu: zachęcanie do spożywania zróżnicowanych potraw, bogatych w warzywa; stwarzanie okazji do poznawania nowych smaków; oswajanie z wyglądem warzyw i zapoznanie z ich wartościami odżywczymi; promowanie zdrowych nawyków żywieniowych.

Grupa III Biedronki

Projekt Edukacyjny "Jestem Małym Przyjacielem Przyrody"

Celem projektu jest rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dzieci, kształtowanie właściwych postaw proekologicznych oraz wzbogacanie ogólnej wiedzy o świecie. W ramach projektu realizujemy kolejne zadania, by poznawać przyrodę wokół nas.

Projekt Edukacyjny "Guzik"

Głównym celem projektu jest promowanie wśród dzieci czytania literatury jako sposób na ich rozwój, zdobywanie wiedzy, kształcenie, wychowanie mądrego i szczęśliwego człowieka. Upowszechnianie i rozwijanie kompetencji czytelniczych, kształtowanie postaw społecznych, rozwijanie koncentracji, logicznego myślenia, wyobraźni oraz twórczego działania poprzez realizację kolejnych projektowych zadań.

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Kreatywny Przedszkolak - Kreatywne Dziecko"

Głównym celem projektu jest kreatywne i twórcze działania nauczycieli z przedszkolakami oraz uruchamianie twórczości dzieci, by potrafiły zrobić „coś z niczego”. Istotne jest aby nauczyciel prowadzący zajęcia w ramach projektu, pokazywał dzieciom, iż można tworzyć piękne dzieła niekoniecznie kupując gotowe produkty. W ramach projektu realizujemy wybrane działania tematyczne.

Grupa IV Jagody

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Kreatywny Przedszkolak - Kreatywne Dziecko"

Głównym celem projektu jest kreatywne i twórcze działania nauczycieli z przedszkolakami oraz uruchamianie twórczości dzieci, by potrafiły zrobić „coś z niczego”. Istotne jest aby nauczyciel prowadzący zajęcia w ramach projektu, pokazywał dzieciom, iż można tworzyć piękne dzieła niekoniecznie kupując gotowe produkty. W ramach projektu realizujemy wybrane działania tematyczne.

Projekt Edukacyjny "20 minut dla matematyki"

Edukacja matematyczna w domu i w przedszkolu, którego autorką i organizatorką jest Zuzanna Jastrzębska-Krajewska.

Głównym celem projektu jest realizacja „Dziecięcej Matematyki” autorstwa prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej w grupie przedszkolnej zgodnie z założeniami koncepcji oraz, co równie ważne, angażowanie i inspirowanie rodziców przedszkolaków do codziennej aktywności matematycznej z wykorzystaniem sytuacji życiowych.

Projekt Edukacyjny "Gramy w zielone"

Głównymi celami projektu są: zapoznanie dzieci z podstawowymi zasadami ochrony środowiska naturalnego; budzenie wrażliwości na piękno otaczającej nas przyrody; tworzenie sytuacji do bezpośredniego obcowania z przyrodą i dokonywania obserwacji zjawisk przyrodniczych występujących w różnych porach roku; poznanie znaczenia zieleni dla zdrowia człowieka; kształtowanie poczucia odpowiedzialności za środowisko; rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody.

Grupa V Żabki

Projekt Edukacyjny "20 minut dla matematyki"

Edukacja matematyczna w domu i w przedszkolu, którego autorką i organizatorką jest Zuzanna Jastrzębska-Krajewska.

Głównym celem projektu jest realizacja „Dziecięcej Matematyki” autorstwa prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej w grupie przedszkolnej zgodnie z założeniami koncepcji oraz, co równie ważne, angażowanie i inspirowanie rodziców przedszkolaków do codziennej aktywności matematycznej z wykorzystaniem sytuacji życiowych.

Projekt Edukacyjny "Gramy w zielone"

Głównymi celami projektu są: zapoznanie dzieci z podstawowymi zasadami ochrony środowiska naturalnego; budzenie wrażliwości na piękno otaczającej nas przyrody; tworzenie sytuacji do bezpośredniego obcowania z przyrodą i dokonywania obserwacji zjawisk przyrodniczych występujących w różnych porach roku; poznanie znaczenia zieleni dla zdrowia człowieka; kształtowanie poczucia odpowiedzialności za środowisko; rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody.