Projekty / Innowacje
Innowacje realizowane w roku szkolnym 2025/2026
Innowacja pedagogiczna "Przedszkolak w krainie liter"
Innowacja została opracowana przez nauczycielki: mgr Annę Szaszkiewicz i mgr Patrycję Ciesielską i będzie realizowana w Grupie III od września 2025 r. do maja 2026 r.
Głównym celem działań innowacyjnych jest wprowadzenie dziecka w świat liter, bazując na „Odimiennej Metodzie Nauki Czytania” dr Ireny Majchrzak. Przedszkolaki poznają zapis swojego imienia a także imion koleżanek i kolegów z grupy. Następnie odkrywają poszczególne litery: ze swojego imienia, imion innych dzieci, a w końcu cały alfabet. Później wkraczają w etap „Nazywania świata”, w którym poznają zapis słów kreujących ich najbliższą rzeczywistość.
W innowacji założono także rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci m.in. poprzez organizowanie spotkań czytelniczych, przeprowadzenie akcji czytelniczej „Wędrująca książka” oraz obchody wybranych dni nietypowych związanych z literaturą.
W efekcie podejmowanych działań dzieci rozwiną percepcję wzrokową, umiejętność koncentracji i skupienia uwagi oraz wzmocnią więzi emocjonalne z rówieśnikami oraz umiejętność współpracy.
Projekty edukacyjne realizowane w roku szkolnym 2025/2026 w poszczególnych grupach
Grupa I Żabki
Grupa II Motylki
Program edukacyjny "Czyste powietrze wokół nas"
Najskuteczniejszym działaniem w zapobieganiu chorób spowodowanych paleniem tytoniu jest promocja zdrowia. Dzięki programom edukacyjnym, wśród dzieci i młodzieży kształtowane są prawidłowe postawy zdrowotne. Założenia programu: Ochrona dzieci przed szkodliwym wpływem dymu tytoniowego. Program ten jest adresowany do dzieci 5 i 6 letnich z przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, z udziałem rodziców i opiekunów. Stanowi on pierwsze ogniwo w cyklu programów antytytoniowych. Program ma charakter profilaktyczny, ale przede wszystkim ma na celu wykształcenie u dzieci świadomej postawy ochrony własnego zdrowia w sytuacjach, gdy są skazane na bezpośredni kontakt z palącymi.
Grupa III Truskawki
Projekt edukacyjny "Czuciaki z Krainy Emocji"
Jest to projekt organizowany przez Wydawnictwo Bliżej Przedszkola, wspierający rozwój inteligencji emocjonalnej dzieci. Celem działań jest: wyposażenie dzieci w umiejętność regulowania emocji; stwarzanie okazji do rozpoznawania i nazywania emocji; poznawanie różnorodnych sposobów na radzenie sobie z emocjami, które są zbyt intensywne lub trwają zbyt długo.
Grupa IV Biedronki
Projekt edukacyjny "Jestem małym przyjacielem przyrody"
Celem projektu jest rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dzieci, kształtowanie właściwych postaw proekologicznych oraz wzbogacanie ogólnej wiedzy o świecie. W ramach projektu realizujemy kolejne zadania, by poznawać przyrodę wokół nas.
Innowacja pedagogiczna "Czuciaki z Krainy Emocji"
To innowacja pedagogiczna, która wspiera rozwój emocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym poprzez zabawy, bajki i działania artystyczne. Celem projektu jest rozwijanie inteligencji emocjonalnej dzieci, pomagając im w rozpoznawaniu, nazywaniu i wyrażaniu emocji. Projekt ma na celu nie tylko rozwój emocjonalny dzieci, ale także integrację grupy i budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych.
Projekt edukacyjny "Zabawa sztuką"
Celem projektu jest wprowadzenie dzieci w świat sztuki, stworzenie warunków do twórczej aktywności dzieci w procesie zabawy, zapoznanie z wybranymi dziełami i ich twórcami oraz z różnymi technikami plastycznymi. W ramach projektu realizujemy zadania, rozwijając kreatywność, pomysłowość i wrażliwość na piękno.
Projekt ekologiczny "Gramy w zielone"
Celem projektu jest rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne, zapoznanie z podstawowymi zasadami ochrony środowiska naturalnego, budzenie wrażliwości na piękno otaczającej nas przyrody oraz kształtowanie poczucia odpowiedzialności za środowisko.
Projekt matematyczny "#20 minut dla matematyki#"
Celem projektu jest realizacja założeń i koncepcji „Dziecięcej Matematyki” autorstwa E. Gruszczyk-Kolczyńskiej w grupie przedszkolnej oraz dostrzeganie możliwości efektywnego uczenia się przez dzieci poprzez stworzenie i wykorzystywanie codziennych sytuacji życiowych do utrwalania wiadomości matematycznych.